Laatste weken - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Bart Snijders - WaarBenJij.nu Laatste weken - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Bart Snijders - WaarBenJij.nu

Laatste weken

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

09 Maart 2017 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Ik ben op het moment op LAX, wachten op mijn vlucht terug naar Amsterdam, terug naar het koude Nederland, terwijl het de afgelopen dagen bijna 30 graden was in LA. De afgelopen weken heb ik nog een aantal noemenswaardige dingen gedaan. Allereerst ben ik gaan schieten (met een geweer en een pistool) samen met Eva en haar vriend. Het was een soort van bucketlist dingetje van mij, en het was erg gaaf, maar Jezus Christus, wat een kabaal :P. Je schrikt van elk schot, vooral die je niet zelf afvuurt. Vervolgens heb ik in de laatste weken van mijn stage mijn project geprobeerd af te ronden en nog afscheid genomen van alle mensen die ik hier ontmoet heb. Nog een mooie afsluiting gehad met een echt Amerikaans rooftop-pregame-party (indrinken dus) en daar nog een aantal mooie spelletjes gedaan ;) (Beerpong, beerbong, gauchosball). Allemaal erg gaaf, wat minder gaaf de volgende dag ;). Daarna al mijn spullen proberen te verkopen (wat niet helemaal gelukt is, alleen de gitaar is verkocht), en op weg gegaan naar San Diego. Helaas maar 2 dagen in San Diego kunnen blijven, dus heb niet alles kunnen zien wat ik wilde of doen wat ik wilde doen. Heb een surfles gehad, erg leuk om te doen, maar heel moeilijk. Daarna nog naar het Midway Museum geweest, een vliegdekschip met allerlei gave vliegtuigen. Erg interessant, vooral omdat ik vroeger piloot wilde worden :D. Ook nog door Balboa Park kunnen lopen, maar helaas niet naar de Zoo of the grotten kunnen gaan, maar hopelijk krijg ik nog een kans om die te gaan zien. Ik verbleef in een hostel en ben ‘s avonds met de andere gasten van het hostel bier gaan drinken. Daarna richting LA gegaan, waar ik het niet eens ben met de slechte reputatie die LA heeft. Ik vond het een mooie stad, veel minder homeless mensen dan in San Diego (daar is het echt een groot probleem). Ik verbleef in een hostel op de walk of fame, wat wel centraal ligt. In LA naar een LA Clippers wedstrijd geweest en daar natuurlijk, als een echte Amerikaan, de wedstrijd bekeken onder het genot van een biertje (halve liter) en een hotdog. Mooie wedstrijd gezien, veel show, erg gaaf, een aanrader. De volgende dag gaan whale watchen, op zee, maar helaas maar 1 walvis gezien, geen aanrader dus. Zeker niet omdat ik die dag verbrand ben, voor de eerste keer in de 3,5 maand van Californische zon. Als een echte toerist ben ik ook nog langs het Hardrock Café geweest en daar een biertje gedronken. De volgende dag werd er een hike georganiseerd door het hostel, naar het Hollywood sign. Met een fikse groep ernaar toe, en de heuvel op gelopen. Duurde wat langer dan gehoopt, de meeste mensen liepen redelijk langzaam. Ook helemaal tot boven gelopen. Vervolgens ben ik nog naar Rodeo Drive gegaan, maar dit viel een beetje tegen, gewoon een rijke buurt en dure winkels. Op mijn laatste avond in Amerika heb ik samen met de mensen die ik ontmoet heb in het hostel een kroegentocht gedaan en natuurlijk een burger gegeten. Helaas die mensen niet meer gezien vanmorgen (waarschijnlijk hebben zij een kater), maar het was erg gezellig.
Ja, dit is het einde van mijn reis en ik ben heel erg blij dat ik deze kans heb gepakt. Heb een toptijd gehad hier, en het zal zeker weer even wennen zijn aan het koude Nederlandse weer. Alhoewel ik zin heb om jullie allemaal weer te zien, geeft het toch een dubbel gevoel om hier weg te gaan! Heb een mooie tijd gehad, en ik zal hier zeker nog een keer terugkomen!
Bedankt voor alle reacties en tot snel!

  • 09 Maart 2017 - 23:15

    Iris:

    Lieve Bart,

    Wat een leuke blog! Zo te horen heb je je laatste week in Amerika goed besteed en veel coole dingen gedaan. Een goede afsluiting van een mooie stage en reis!
    Snap dat jij het jammer vindt om al weg te moeten gaan, maar ik ben heel blij dat ik je zondag weer zie. Heb goed weer voor je besteld

  • 09 Maart 2017 - 23:23

    Iris:

    Hmm, daar ging iets mis ;-) ik wilde nog schrijven:
    Dikke kus van je kleinste grote zus!

    PS: heb je gezien dat je 'dagboek' meer dan 1000 keer bekeken is?

  • 09 Maart 2017 - 23:50

    Lennart:

    Respect ✌

  • 10 Maart 2017 - 08:10

    Jopie:

    Bart, fijne leerzame en gezellige tijd alweer voorbij.

    Goede terugreis .

    Veel groetjes Ruud en Jopie

  • 10 Maart 2017 - 09:21

    Lilianne :

    Hee lieverd,
    Terwijl jij net geland bent en wij vol spanning zitten te wachten, hebben we weer genoten van je laatste verhaal. Erg leuk weer, ik denk dat je het Amerikaanse bier wel gaat missen!
    We zijn zo blij om dadelijk je roodverbrande gezicht weer te zien!!

    Xxx .

  • 10 Maart 2017 - 12:11

    Oma En Opa:

    Wat een leuk verhaal,wat heb je genote. maar wij zijn weer blij als je terug bent.Wij denken dat je al geland bent,veel liefs en kusjes.Het is nu 12 uur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 22 Nov. 2016
Verslag gelezen: 1307
Totaal aantal bezoekers 7240

Voorgaande reizen:

23 November 2016 - 10 Maart 2017

Stage in Santa Barbara

Landen bezocht: