San Francisco en Storm - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Bart Snijders - WaarBenJij.nu San Francisco en Storm - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Bart Snijders - WaarBenJij.nu

San Francisco en Storm

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

20 Februari 2017 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Vandaag is President’s Day in Amerika, een vrije dag in Amerika. Het was dus het perfecte weekend voor een weekendje weg, aldus mijn gedachte. Ik had op vrijdagmiddag de trein geboekt naar San Diego, maar helaas gooide het slechte weer roet in het eten. Door de hevige regenval waren er allerlei modderstromen en waren de treinrails onder water komen te staan, waardoor er geen treinverkeer mogelijk was. Ook de 101 (de snelweg) had hier last van, dus helaas heb ik mijn weekendje voorlopig moeten cancellen. Hopelijk kan ik een andere keer voordat ik ga nog naar San Diego, maar aangezien mijn vlucht al over 2,5 week gaat, zal het lastig gaan worden. Gelukkig wel vorig weekend naar San Francisco geweest met mijn huisgenootje Eva. Austin zou in eerste instantie ook meegaan, maar hij had nog dingen te doen voor school. Gelukkig heeft dat de pret niet minder gemaakt, want Eva en ik hebben alles kunnen bekijken wat we wilden. Eva had haar spiegelreflex camera meegenomen, dus er zijn ook een heleboel foto’s gemaakt! We zijn vorige week vrijdag vertrokken rond 1 uur, en probeerden via de highway 1 (de mooie route) naar San Francisco te rijden, maar helaas was die gedeeltelijk afgesloten. Vervolgens de snellere route gepakt en naar ons Airbnb gereden. De zaterdag zijn we “vroeg” opgestaan (Eva slaapt graag uit…) en met de BART (de metro) naar de binnenstad gegaan. Daar eerst Coit Tower beklommen (Eva’s astma hielp niet mee) en daar van het uitzicht genoten. Vervolgens nog naar Pier 39, Fishermans Wharf, Golden Gate Bridge, Lombard Street en Chinatown gegaan. Ook nog de parade van Chinees Nieuwjaar gezien (die ook Amerikaans was, er liep immers een McDonald’s wagen mee), dus een drukke dag gehad. De dag erna zijn we naar het Golden Gate Park geweest en hebben daar nog van alles bekeken, voordat we weer naar het appartement terugreden. Voor de rest heb ik niet veel speciaals meer te melden. Wel nog mijn begeleider, Matthew, dronken gezien, bij een bier en pizza avond bij hem thuis, maar dat was wel grappig. Voor de rest, de storm van afgelopen dagen heeft voor wat overstromingen van wegen gezorgd, maar gelukkig was het alleen op vrijdag. Oh, en ik heb natuurlijk ook de Superbowl gekeken! Echt een Amerikaanse happening (zoals verwacht), waarbij iedereen samen de Superbowl gaat kijken, eten meeneemt en bier drinkt. Het appartementencomplex had zoiets georganiseerd, was een leuke ervaring. Ik weet niet of ik nog tijd heb om een blog te schrijven als ik hier ben, maar ik wil iedereen alvast bedanken voor zijn berichtjes! Tot de volgende keer!

  • 20 Februari 2017 - 22:47

    Will:

    Hallo Bart,

    Net je Blog gelezen, wat jammer dat deze zware regenval roet in het eten heeft gegooid voor je uitstapje naar San Diego. Wel leuk dat jullie naar San Francisco zijn kunnen gaan en dat jullie zoveel gezien hebben. We zijn erg benieuwd naar de foto's die jullie gemaakt hebben. Verder leuk dat je weer een blog geschreven hebt. Hoe verloopt het met de stage?? Krijgen jullie af wat er in de planning lag?? We zijn erg benieuwd. We hopen dat de stage opdracht ook goed lukt en dat je voor de terugreis nog een paar leuke dagen in Los Angeles hebt. We zien uit naar 10 mrt.
    gr. Lilianne en Will


  • 22 Februari 2017 - 23:05

    Paul En Nicole:

    Hoi Bart,

    We hebben met interesse jouw verslagen gelezen rondom je belevenissen in het land van de ongekende mogelijkheden.
    Even dacht ik bij de "painted ladies" de programmamaker Michael Moore te zien, maar het was toch Bart oet Limburg.
    Mocht het je laatste verslag zijn: bedankt. Of misschien toch nog in Los Angeles?

    Enfin, een goede en behouden thuisreis nu al gewenst,

    vanuit Beumerwald, waar de winnaars van het LVK 2017 thuis zijn, veel groeten!

    Paul en Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 22 Nov. 2016
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 7244

Voorgaande reizen:

23 November 2016 - 10 Maart 2017

Stage in Santa Barbara

Landen bezocht: