Eerste weken van het nieuwe jaar! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Bart Snijders - WaarBenJij.nu Eerste weken van het nieuwe jaar! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Bart Snijders - WaarBenJij.nu

Eerste weken van het nieuwe jaar!

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

25 Januari 2017 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Okee, nu werd het toch wel weer eens tijd voor een update op mijn reisblog. De laatste keer was voor kerst, en het is nu al eind januari. Met kerst werd mij aangeboden om naar huis te gaan, en omdat een van mijn huisgenoten ook naar huis ging en de andere huisgenoot moest werken, ben ik naar Nederland gevlogen om daar Kerst en Nieuwjaar te vieren. Maar ik denk dat de meesten mij wel gezien hebben, dus voor velen is dit oud nieuws. Op 6 januari ben ik weer terug naar Santa Barbara gegaan, dus ik ben 2 weken ongeveer in Nederland geweest. Hier de draad weer redelijk snel opgepakt, en omdat de begeleider van ons project (Matthew) nu wat meer tijd voor ons heeft, begint het werk op te schieten. Ik leer er veel, en Matthew zegt dat hij wel veel heeft aan het werk wat wij doen. Voor de rest zal het verhaal misschien wat korter zijn dan normaal, omdat ik niet perse veel nieuwe avonturen heb beleefd. Ik ben wel getuige geweest van de songtekst van ‘It never rains in Southern California’. Because, it pours, man, it pours! Ondanks dat hier een droogte is, ben ik al een paar keer flink nat geregend. Kreeg laatst zelfs een overstromingswaarschuwing (de afvoer kan het allemaal niet aan). Maargoed, ik heb de regenjas dus niet voor niets meegenomen. Op naar de leukere verhalen: Ik ben nog met Drew naar een improvisatieshow van een toneelgroep van de UCSB geweest, was erg grappig, maar ook erg Amerikaans naar mijn mening (dingen samen met het publiek zeggen/schreeuwen, veel geluid maken). Daarna nog even met mijn huisgenoot door de straat van de studentenwijk gelopen waar de meeste studenthuizen liggen. De mensen liepen daar allemaal over straat, met veel te weinig kleren, op weg naar feestjes. Ik heb er nog over nagedacht om gewoon een feestje te crashen, maar volgens mijn huisgenoot werd dat meestal niet op prijs gesteld. De volgende morgen, een zaterdag, ben ik gaan brunchen met Eva en Austin (mijn huisgenoten), en heb een echt Amerikaans ontbijt gehad: Biscuits and Gravy. Nou, echt lekker was het niet, want de biscuits zijn een soort broodachtige bollen (vergelijkbaar met berliner-bollen, alleen dan minder zoet en zonder jam) en daar zat een roomsaus overheen… Best wel een zwaar ontbijt, en zal het dus ook niet nog een keer proberen. Daarna richting de Archery Range gegaan om te gaan boogschieten, was ook erg leuk! ’s Avonds zijn Austin, Floor en ik naar het universiteitsteam gegaan om het basketballen te zien en dat was erg vet! Mooie wedstrijd, was de derby van de omgeving, en toen het spannend werd, (de UCSB Gauchos kwamen na driekwart van de wedstrijd eindelijk gelijk, nadat ze de hele wedstrijd hadden achter gestaan) ging het publiek erachter staan en begonnen ze wat meer geluid te maken. Jammer was dat het zo snel voorbij ging (ik dacht dat een basketbal wedstrijd 4 kwarten duurde, maar blijkbaar is dat alleen bij de professionals, deze wedstrijd had dus maar 2 helften). De zondag ben ik naar de plaats gegaan waar vlinders de winter doorbrengen, dus daar heb ik veel vlinders gezien. Was eigenlijk wel wat interessanter dan het zo klinkt :P Je had erbij moeten zijn, zal ik maar zeggen. ’s Avonds nog wat mooie foto’s van de zonsondergang aan zee gemaakt. Afgelopen week ben ik dus ook weer hard aan het werk geweest, en ben ook nog naar Engelse les geweest. Dit was verrassend leerzaam, aangezien het voor Advanced Level was. Ook nog naar een Astronomy on Tap geweest (wederom met Eva en Austin), wat dus inhoudt dat er een college/praatjes over astronomie worden gegeven in een bar. Vrijdagmiddag ben ik eerst spelletjes gaan spelen bij de Internationale Studentenvereniging (dus heb Uno! gespeeld met een boel Aziaten) en daarna ben ik wederom met Eva en Austin op pad geweest, en dit keer naar een poolhal. Veel gepoold, was erg gezellig en ook een Twinkie gegeten (superzoete Amerikaanse cakejes met vulling, maar erg lekker). Deed me denken aan de film Zombieland!
De zaterdag was ik naar Downtown geweest, omdat hier ook een Woman’s March werd georganiseerd, misschien hebben jullie hier iets van gehoord op het nieuws. Ik heb niet meegelopen, maar ben wel gaan kijken. Ook hier waren erg veel mensen op de been, ik hoorde iemand zeggen 5000 mensen (niet alleen vrouwen, ook mannen), maar ik kijk er niet raar van op als het er meer waren. Dit was dus allemaal om te protesteren tegen Trump. En eigenlijk was dit ook een van de eerste keren dat ik echt in aanraking kwam met de Trump. In Nederland wordt er veel aandacht aan besteed, maar hier lijkt het wel of ze er liever niet over praten. In ieder geval niet zomaar. Nu dacht ik dat het alles veel bondiger had verteld, maar toch is dit verhaal niet veel korter dan de vorige. Vandaag trouwens mijn eerste zaalvoetbal wedstrijd gehad, weer veel leuke mensen ontmoet (moet wel nog wat werken aan mijn conditie). Nou dit was het weer voor vandaag, volgende keer meer!

  • 25 Januari 2017 - 11:46

    Jolanda:

    Ha Bart, leuk om weer een verhaal van je te lezen. Je doet allemaal superleuke dingen daar. Ik zou bijna jaloers worden. Maar dat hoort ook bij zo'n buitenlandse stage. Geniet er nog van want voor je het weet kom je al weer naar huis. Groetjes uit Eindhoven

  • 25 Januari 2017 - 19:45

    Will:

    Hoi Bart,
    Het is inderdaad weer leuk om te lezen hoe je de tijd daar doorbrengt, en ook om te horen hoe het met het stage onderzoek verloopt. het is ook leuk om te horen hoe je je in de weekenden en 's avonds vermaakt. Hoe gaat de Engelse/Amerikaanse conversatie? Gaat dat steeds makkelijker??? naarmate je langer daar bent. We vinden het leuk dat je toch ook deze dingen onderneemt en probeert te ondernemen, of zelf te regelen als dat nodig is. Hier thuis is het momenteel rustig en ik ben zelf ook af en toe even weg.
    Verder geniet er maar lekker van. Heb je San Francisco ook nog voor een weekend op de planning staan?? of is daar nog niets van bekend.??
    We horen het wel te zijnertijd. Volgende week is Lilianne weer thuis en dan kunnen jullie weer skypen.
    Veel plezier.
    gr. Papa.


  • 25 Januari 2017 - 20:34

    Lilianne:

    Hee Bart,
    Wat een stoere foto van je met die pijl en boog, je lijkt wel Tijl Uilenspiegel!!
    Toch maar goed dat ik die regenjas- en broek bewaard heb, wie had gedacht dat je die zo goed van pas zouden komen in Californië.
    Gelukkig laat jij je niet teveel weerhouden door het slechte weer om leuke dingen te doen, zoals ik gelezen heb.
    Vanuit België wens ik je veel liefs en zoals paps al zei, kunnen we binnenkort weer samen skypen.
    Nog 43 dagen staat vandaag op mijn teller!!
    Groetjes en dikke zoen!!

  • 25 Januari 2017 - 21:13

    Anja:

    Hallo Bart,
    Leuk om weer iets van je te horen!
    Zo te lezen, onderneem je leuke, gezellige dingen.
    En gaat je stage ook goed.
    Geniet nog van alles wat op je pad komt.
    Groetjes van Anja en een loepsj van Beau

  • 12 Februari 2017 - 19:22

    Judith:

    Goed dat je je zo vermaakt! Maar ik ben blij als je weer terug bent, want dan is er weer iemand die spelletjes met mij wil spelen :) geniet van je laatste maandje daar BSP! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 22 Nov. 2016
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 7238

Voorgaande reizen:

23 November 2016 - 10 Maart 2017

Stage in Santa Barbara

Landen bezocht: