Finals en de weken voor kerst! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Bart Snijders - WaarBenJij.nu Finals en de weken voor kerst! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Bart Snijders - WaarBenJij.nu

Finals en de weken voor kerst!

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

18 December 2016 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Goedenavond,
Het is alweer een aantal weken geleden dat ik een stukje geschreven heb, maar dat betekent niet dat ik jullie alweer vergeten ben ;). Ik heb gewoon wat minder te beleven gehad de afgelopen dagen (ben nu ook vaak bezig met mijn project). Inmiddels ben ik verhuisd, naar een appartement waar ik een kamer deel met een ander jongen, Austin genaamd. De andere huisgenoot heet Eva. Op de eerste dag dat ik aankwam, was de jongen wiens plek ik overnam in het appartement nog niet teruggegaan naar Frankrijk, waar hij vandaan kwam. Echter was hij zo aardig om op de bank te slapen zodat ik op het matras kon slapen (wat prima sliep, dus een bed is nog niet per se nodig). Maar met alle huisgenoten zijn we direct gaan lunchen de eerste dag en zijn we met de jongens naar een Comic Book Store (stripboekenwinkel) gegaan, wat ik nog nooit gezien had. Was erg leuk om te zien, maar het is wel een hele dure hobby, aangezien een dun boekje al snel 5 dollar kost. Echter, alles is hier in Santa Barbara redelijk duur. Huizen prijzen boven een miljoen dollar zijn niet gek hier. Ook boodschappen zijn niet zo goedkoop als in Nederland, alleen als je het in grote verpakkingen koopt is het nog redelijk te doen (Oh, en ijs is goedkoper dan in Nederland). De reden hiervoor is dat het erg droog is in deze omgeving. Echter regende het al minstens 4 keer terwijl ik hier ben, de laatste was afgelopen donderdag, waarin ik doorweekt terugkwam van stage…
Op de universiteit is het nu een stuk stiller, sinds de “finals” (tentamens) anderhalve week geleden zijn afgelopen, hebben de meeste studenten vrij tot en met begin januari. Omdat ook Austin klaar was met zijn finals zijn Floor en ik met zijn vrienden burgers gaan eten en bier gaan drinken, wat erg gezellig was. Ook meteen een mooie kans om wat nieuwe mensen te ontmoeten. Het weekend ben ik een gitaar gaan kopen, ook via Craigslist (Amerikaanse Marktplaats). Onderweg kwam ik door een niet zo mooie buurt van Santa Barbara, dus ik wist niet wat ik moest verwachten bij de vrouw met wie ik afgesproken had. Echter viel mijn mond open van verbazing toen ze mij naar haar “Studio” (wat gewoon een schuurtje met een heleboel rommel was) bracht. Ze was een kunstenares, die zelf haar gitaren bouwde. Ze was bezig met een lapsteel en had al een aantal cigarbox gitaren gemaakt. Ook had ze een versterker in een koffer gebouwd. Ze was zo vrij om mij ook op al dat spul te laten spelen, en met een lach op mijn gezicht, foto’s op mijn telefoon (had mijn camera niet bij me), een electrische gitaar in mijn hand (deze was niet zelfgebouwd) en een mooi verhaal rijker, vertrok ik weer. Zondag zijn Floor en ik samen gaan hiken, wederom naar Inspiration Point. Het weer was echter wat meer bewolkt, dus deze keer niet zo’n mooie foto’s, wel een goede workout! Afgelopen dinsdag waren er nog wat vrienden van Austin langsgekomen, met wie hij terug zou reizen naar Noord-California, waar hij vandaan komt, waardoor we een TACO TUESDAY hadden gepland bij ons appartement, wat resulteerde in een lekkere maaltijd met een aantal lekkere mexicaanse biertjes! Helaas was er in Isla Vista (het studentendorpje naast de campus) niks meer te beleven, dus was er geen afterparty meer. Voor de rest heb ik de afgelopen dagen niet meer zoveel meegemaakt, alleen gisteren nog, toen Floor en ik samen met Drew (een jongen uit ons lab) naar een lokale brouwerij zijn geweest om bier te proeven en spelletjes te spelen (Exploding Kittens!!!). Was erg gezellig en ook een heel lekkere IPA gehad :D. Ik had jullie nog beloofd wat te vertellen over de American Way of Life:
- Voor Amerikanen is het vooral belangrijk hoe bepaalde dingen van de buitenkant uitzien, waardoor de universiteit er erg modern en mooi uitziet van de buitenkant, maar het van de binnenkant wel eens een nieuw design kan gebruiken.
- Iedereen rijdt hier automaat, waardoor ze redelijk hard aan komen rijden richting een kruispunt, wat als fietser niet altijd even fijn is.
- Voor de rest zijn de mensen juist erg rustig in het verkeer. Voorrang nemen doen ze meestal niet, ze geven allemaal voorrang. Ook de verkeersregels zijn even wennen, maar ik krijg het nu allemaal door. De wegen zijn hier erg slecht, overal scheuren en daardoor kuilen en verhogingen (waarschijnlijk veroorzaakt door aardbevingen), wat het fietsen niet altijd even plezierig maakt.
- Alle prijzen zijn hier excl belasting, waardoor er nog een 8% ofzo bijkomt. En bij een restaurant/bar/kapper etc komt daar ook nog fooi bij (15%).
- De kerstbomen hangen ze hier vol met “ornamenten” die een herinnering zijn aan bepaalde personen, dieren of ervaringen. Wel een leuk idee als je het mij vraagt.
Andere feitjes en ervaringen komen de volgende blog wel weer! Ik wil jullie trouwens bedanken voor de reacties, ik vind het leuk dat jullie mijn verhalen met plezier lezen! See you soon!

  • 18 December 2016 - 09:24

    Will En Lilianne:

    Goedemorgen Bart,

    Met onze ogen net open, zitten we weer voor het beeld gekluisterd jouw verhaal te lezen..
    Fijn om te lezen dat je al zo goed ingeburgerd bent en allerlei dingen ondernomen hebt.
    De foto's zijn erg mooi, wat een mooi appartement en wat een mooie sunset. Doet ons denken aan de hoes van Hotel Californië van the Eagles....
    Die gitaarvrouw was inderdaad echt iets voor jou, daar heb je natuurlijk je ogen uitgekeken!
    We wensen je nog mooie dagen en we see you soon!!

    xxx Paps en mams.

  • 18 December 2016 - 14:00

    Oma En Opa:

    Met belangstelling je verhaal gelezen wat fijn dat je al vrienden hebt.En je appartement is ook leuk doet ons ergens aan denken.En het bier smaakt daar ook goed, dus zal het etenook wel smaken.Wij verheugen ons op de kerstdagen dan zien we ons weer. Veel liefs en een knuffel van Oma en Opa.

  • 19 December 2016 - 00:48

    Leukste Schoonzusje:

    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt BSP! En fijn dat je nog tijd voor de Slimste Mens vrijmaakt ;)

  • 19 December 2016 - 19:17

    Lennart:

    Jow Bart. Ik had wat weinig tijd dus heb alles in een zucht ingehaald. Mooie verhalen. Leuk om toch het typisch Amerikaanse Thanksgiving mee te pakken. Ik had wat meer American Pie achtige studentikoze toestanden verwacht, maar het klinkt tamelijk rustig allemaal. Geniet er nog van, zolang het duurt ✌

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 22 Nov. 2016
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 7243

Voorgaande reizen:

23 November 2016 - 10 Maart 2017

Stage in Santa Barbara

Landen bezocht: